Stage - Digital Leadership Study 2020

Job description

Voor het Digital, Strategy & Innovation team van BearingPoint in Amsterdam, zijn we op zoek naar stagestudenten met een sterk analytisch denkvermogen, een achtergrond in (Digital) Strategy, Innovatie en Marketing en met een scherpe visie op digitale bedrijfstransformaties.


Opdrachtomschrijving:

Momenteel bevindt vrijwel ieder bedrijf zich in een ‘Digital Transformation’, met als doel de organisatie efficiënter te maken, hun productaanbod en interacties steeds persoonlijker te maken en nieuwe businessmodellen te introduceren.

Afhankelijk van het type bedrijf, hun context en vertrekpunt, zien we dat deze transformaties met wisselend succes en worden uitgevoerd. BearingPoint doet voortdurend onderzoek om erachter te komen wat de succesfactoren zijn van de ‘Digital Leaders’, om vervolgens op basis van die kenmerken andere bedrijven te kunnen adviseren.


Vorig jaar is een omvangrijke ‘Digital Leadership Study’ gedaan in de Nederlandse markt, waarin 52 bedrijven onderzocht zijn op zes dimensies: Digital Marketing, Digital product experience, E-commerce, E-CRM, Mobile en Social media. BearingPoint wil een vervolg onderzoek uitvoeren voor 2019 onder grote bedrijven die in Nederland actief zijn.  


Jouw rol is om een vervolgonderzoek op te zetten, de scope te bepalen, het onderzoek uit te voeren (o.b.v. extern beschikbare bronnen) en in samenwerking met marketing zorg te dragen voor het (online) eindrapport. Een voorbeeld van het beoogde eindresultaat kun je vinden op:  Digital Leadership Study 2018 Dutch Market

Requirements

Jouw Profiel:

  • Studieachtergrond (WO Master) in Bedrijfskunde, Marketing, Innovatie Management, of een soortgelijke studie
  • Sterke communicatieve vaardigheden
  • Proactief en zelf-starter
  • Interesse om naast het afronden van de opdracht actief betrokken te zijn bij onze consultancy praktijk
  • Goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden, zowel in het Nederlands als Engels
  • minimaal 3 maanden beschikbaar
  • Bij voorkeur 24- 32 uur per week beschikbaar

Wat wij bieden:

  • Een uitdaging met eigen verantwoordelijkheden in een internationale en dynamische werkomgeving
  • Een mooie stagevergoeding en reiskosten vergoeding indien geen studenten OV
  • Flexibiliteit: mogelijkheid om eventueel een aantal dagen per week remote onderzoek uit te voeren

Over het Digital, Strategy & Innovation Team:

Het DS&I team van BearingPoint helpt bedrijven om maximale persoonlijke waarde te generen voor hun klanten, met contextgevoelige waarde proposities en geoptimaliseerde klantcontactmomenten. Wij richten ons op het ontwikkelen van een Digitale Strategie en roadmap van onderliggende initiatieven, telkens ontworpen vanuit de behoefte en ambitie van de eindgebruiker. Hiermee ontwikkelen wij differentiërende businessmodellen en waarde proposities, die een duurzame relatie met de klant opleveren.


We geloven in de kracht ‘test & learn’: in kleine cycli bewijzen dat iets werkt en telkens verbeteren, waarna het snel wordt opgeschaald. Daarnaast zijn we overtuigd van de kracht van de netwerkeconomie, open platforms en co-creatie, zowel intern als bij de klant.


Ons team wordt gekenmerkt door mensen met een frisse ‘customer-centric’ blik en natuurlijke nieuwsgierigheid naar sociale, technische en economische trends in de wereld, die doorvertaald kunnen worden naar initiatieven waar bedrijven direct mee aan de slag kunnen.


Heb je nog vragen, stuur dan een email naar willem.bruijn@bearingpoint.com


Wij zijn altijd opzoek naar nieuw talent!